Romy

Brusselsesteenweg 117, 9300 Aalst

Aanvaarden Sodexo Card

What's special?

  • Romy was de allereerste zaak die het Strak Plan-label kreeg!

Signature baguettes

Vraag een Premium spelt pistolet met granen en zaden (of lichtbruine bebloemde baguette)

Romy

Pastrami is een relatief magere vleessoort. De pijnboompitten brengen wat gezonde, onverzadigde vetten aan en dus ook vetoplosbare vitaminen. De parmezaanse kaas brengt naast extra eiwitten ook verzadigde vetten aan, maar de hoeveelheid is miniem.

Modest

De gerookte zalm en de avocadocrème zullen een aandeel vetten aanbrengen, maar dit zijn onverzadigde, dus gezonde, vetten.

Classic baguettes

Vraag een Premium spelt pistolet met granen en zaden (of lichtbruine bebloemde baguette)

Barbecue ham

Vraag met wat minimale hoeveelheid mayonaise.

Mozzarella pesto

Mozzarella is een relatief lichte kaas en kan wel eens gegeten worden ter variatie. De pesto bevat veel vetten, maar door de pijnboompitten vooral onverzadigde, dus goede vetten.

Kippefilet

Kip is een magere eiwitbron en dus ideaal om zo je portie eiwitten binnen te krijgen. Ook ideaal na een (zware) sportieve inspanning voor spierherstel.

Gerookte wilde zalm

Zalm is een vetrijker voedingsmiddel, maar door de goede vetzuursamenstelling, vooral onverzadigde vetten, is het aangeraden dit ook te eten. Vraag met minimale hoeveelheid tartaarsaus.

Hummus basilicum

Hummus bevat een hoeveelheid onverzadigde, goede vetten doordat dit gemaakt wordt door toevoeging van olie. De basis hiervan zijn kikkererwten, wat een goede bron is van plantaardige eiwitten en koolhydraten. Het hoog aandeel vezels zal er voor zorgen dat dit een lang verzadigd gevoel geeft. Verder is dit ook een bron van volgende vitaminen: ijzer-, zink-, folaat-, fosfor- en B-vitaminen.

Gezond/veggie

Vraag met minimale hoeveelheid dressing.

Saladebowls

Vraag gerust eens zonder brood. Deze salades bevatten voldoende groenten, een eiwitbron en gezonde vetten (olie, pijnboompitten,...) om een lang, verzadigd gevoel te hebben.

Salade avocado zalm

Zowel de gerookte zalm, de avocadocrème en de pijnboompitten zullen een aandeel vetten aanbrengen, maar dit zijn onverzadigde, dus gezonde, vetten. Deze saladebowl zal je een lang verzadigd gevoel geven!

Salade gerookte wilde zalm

De gerookte zalm brengt onverzadigde, goede vetten aan. Vraag minimale hoeveelheid tartaarsaus en dressing.

Salade Romy

Pastrami is een relatief magere vleessoort. De pijnboompitten brengen wat gezonde, onverzadigde vetten aan en dus ook vetoplosbare vitaminen. De parmezaanse kaas brengt naast extra eiwitten ook verzadigde vetten aan, maar de hoeveelheid is miniem.

Salade tomaat-buffelmozzarella

Mozzarella is een relatief lichte kaas en kan wel eens gegeten worden ter variatie. De pesto bevat veel vetten, maar door de pijnboompitten vooral onverzadigde, dus goede vetten.

Soep

Altijd een goed idee!

Ontbijt

Acai bowl

Kies chiazaad, amandel of kokos als topping. Dit zal voor wat extra eiwitten en een aandeel gezonde vetten zorgen dat een langer verzadigd gevoel.

Pitaya bowl

Kies chiazaad, amandel of kokos als topping. Dit zal voor wat extra eiwitten en een aandeel gezonde vetten zorgen dat een langer verzadigd gevoel.

Gekookt eitje met geroosterde broodsoldaten

Ter variatie. Een eitje is zeker ok, maar je kiest beter volkoren brood voor een langer verzadigd gevoel. Zo krijg je ook je voldoende vezels, vitaminen en mineralen binnen.