Meneer Max

Ninovesteenweg 169, 9320 Erembodegem

What's special?

  • Tijdens de take-away periode kon je hier iedere week 2 à 3 Strak Plan-gerechten afhalen uit het Strak Kookboek 1 of 2!
  • De Strak Plan butternutlasagne (Strak Kookboek 1) staat hier op de vaste kaart!

Take- away

Sinds 25 februari 2021 iedere week enkele Strak Plan- gerechten op de take- away kaart!

Deze gerechten komen uit het Strak Kookboek 1 of 2 verkrijgbaar via www.strak-plan.be/webshop

Salades

Ter variatie: Caesar salade

Deze salade kun je gerust eens kiezen ter variatie, maar let op. Zowel de parmezaan als het spek zijn vetrijke voedingsmiddelen. Ook de broodkorstjes zijn gemaakt door brood krokant te bakken in vetstof. De noten zijn ook een bron van vetten, maar in tegenstelling tot het spek en de parmezaan zijn dit de goede, onverzadigde vetten. De kip is dan weer een magere eiwitbron.

Salade Niçoise

Tonijn is een magere vissoort, ansjovis halfvet. Echter, bij vis zijn de vetten de goede, onverzadigde vetten en is het dus aangeraden deze ook af en toe eens te eten. Het eitje is ook een goede extra bron van eiwitten en vetten en ook de olijven zijn iets vetrijker, maar ook dit zijn de goede, onverzadigde vetten.

Salade scampi

Scampi is een magere eiwitbron. De pesto zorgt voor een aandeel vetten, maar dit zijn de goede, onverzadigde vetten. Pesto wordt gemaakt van oa pijnboompitten en olijfolie. Met mate te gebruiken.

Healthy chicken salade

Deze salade is een mooie combinatie van een magere eiwitbron, kip, een aandeel koolhydraten (en eiwitten), quinoa en een goede bron van vetten door de guacamole. Guacamole is gemaakt van avocado en bevat veel onverzadigde vetten. Deze brengen ook vetoplosbare vitaminen aan. Eet dus gerust af en toe wat avocado of guacamole, maar nu ook niet onbeperkt.

Voorgerechten

Rundscarpaccio

Rundsvlees is mager vlees. Enkel parmezaan bevat een aandeel vetten die vooral verzadigd zijn, maar doordat de portie hiervan zeer miniem is, kan dit wel. Deze carpaccio is dus een perfecte starter. - Vraag een minimale hoeveelheid pestodressing.

Hoofdgerechten

Sauzen: vraag dit er gerust bij, maar eet met mate. Alle sauzen bevatten een aandeel room wat vooral verzadigde vetten aanbrengt. Vraag met 2 of meerdere soorten groenten! Keuze uit: gemengde sla, tomatensalade met basilicum, gewokte seizoensgroenten, witloofsalade. Ter variatie: gebakken krielaardappel in kruidenboter

Chateaubriand

Dit stuk vlees is een magere eiwitbron en past dus perfect in een gezonde levensstijl.

Brochette van kip

Kip is een magere eiwitbron en past dus perfect in een gezonde levensstijl.

Rundstartaar Meneer Max

Rundsvlees voor tartaar is een magere eiwitbron en past dus perfect in een gezonde levensstijl. Ook de toevoegingen zijn goedgekeurd!

Pasta

Je kan kiezen tussen volkoren of witte pasta. Kies de volkoren pasta. Je zal hier sneller en langer een verzadigd gevoel van hebben en dit zal er ook voor zorgen dat je ook vitaminen en mineralen binnenkrijgt.

Pasta scampi/pesto

Deze pasta bevat scampi, wat een magere eiwitbron is. Schaal- en schelpdieren bevatten ook onder andere veel vit B12, een vitamine die belangrijk is bij onder andere de opname van ijzer. B12 is ook nog belangrijk voor het transporteren van zuurstof in het bloed en voor de DNA-synthese.De pesto zorgt voor een aandeel vetten, maar dit zijn de goede, onverzadigde vetten. Pesto wordt gemaakt van oa pijnboompitten en olijfolie. Met mate te gebruiken.

Ter variatie: vegetarische pasta met gewokte groenten en geitenkaas

Deze pasta kun je eens kiezen ter variatie. De eiwitbron in dit gerecht komt vooral van de geitenkaas. Geitenkaas is een iets vetrijkere kaas. De vetten in kaas zijn ook grotendeels verzadigde vetten en beperk je dus best zo veel mogelijk.

Visgerechten

Zalmfilet

Zalm is een vette vissoort, maar de vetten in vis zijn onverzadigde vetten. Dit zijn de goede vetten en brengen ook vetoplosbare vitaminen aan.

Vraag met een 2de portie groenten ipv friet en beperk de bearnaisesaus

Zeetong meunière

Zeetong is een magere vissoort en eiwitbron. Vraag met een 2de portie groenten ipv friet en beperk het aandeel boter dat je opeet.

Kindergerechten

Kindersteak

Vraag een 2de portie groenten of aardappel in de schil ipv friet.

Kipfilet

Vraag groenten ipv appelmoes en aardappel in de schil ipv frietjes.