Broodjes S'Wich

Brusselbaan 233, 1790 Affligem

What's special?

  • Je kan hier een ‘Strak Planneke’ bestellen! Een heerlijke volkoren wrap samengesteld door Leen van Strak Plan!
  • Je kan je broodje onbeperkt aanvullen met groenten, ananas/perzik en/of ansjovis. Ook soep is hier steeds voorradig.
  • Je kan zelf een slaatje samenstellen waaruit je kan kiezen uit het vleesbeleg. Kies hiervoor een magere variant zoals kip of hesp.

Strak Planneke

Een volkoren wrap met kipfilet, rode biet, spinazie en mango, afgewerkt met sesamzaadjes

Kip is een magere eiwitbron, de rode biet en spinazie zorgen voor voldoende groenten, de mango geeft deze wrap een zoete toets zonder toevoeging van suiker en de sesamzaadjes zorgen voor nog wat extra eiwitten en gezonde, onverzadigde vetten.

Broodjes

Vraag steeds met groenten en met minimale hoeveelheid mayonaise/dressing Vraag een meergranen/fitness broodje. Let op; dit is eigenlijk nog steeds een wit broodje, maar door de toevoeging van lijnzaad, zonnebloempitten en wat havervlokken bevat dit toch nog wat extra vezels, vitaminen en mineralen.

Hesp

Hesp is een magere eiwitbron en past dus perfect in een gezonde levensstijl

Mozzarella

Mozzarella is een relatief magere kaas en kan wel eens gegeten worden ter variatie.

Kruidenkaas

De kruidenkaas die gebruikt wordt, is een (relatief) magere kruidenkaas. Dit is dus een goede bron van eiwitten. Let op, smeerbare kazen bevatten smeltzouten en bevatten dus relatief veel zout.

Geitenkaas

Het aandeel vetten in de geitenkaas is vooral verzadigd vet, maar de smeerbare geitenkaas is halfvet en nog ok van samenstelling.

Kipfilet

Kip is een magere eiwitbron en past dus perfect in een gezonde levensstijl.

Kippestukjes

Kip is een magere eiwitbron en past dus perfect in een gezonde levensstijl.

Veggie

Dit broodje bevat enkel groenten. Dit is op zich niet altijd een betere keuze dan bijvoorbeeld een broodje met een magere eiwitbron. Je hebt ook voldoende eiwitten nodig, zeker om lang genoeg een voldaan gevoel te hebben.

Omelet

Een eitje is een goede eiwitbron. De vetten in een eitje hebben een goede vetzuursamenstelling en wordt dus zeker af en toe aangeraden.

Hummus

Hummus bevat een hoeveelheid onverzadigde, goede vetten doordat dit gemaakt wordt door toevoeging van olie. De basis hiervan zijn kikkererwten, wat een goede bron is van plantaardige eiwitten (en koolhydraten). Het hoog aandeel vezels zal er voor zorgen dat dit een lang verzadigd gevoel geeft. Verder is dit ook een bron van volgende vitaminen: ijzer-, zink-, folaat-, fosfor- en B-vitaminen.

Gerookte zalm

Zalm is een vetrijker voedingsmiddel, maar door de goede vetzuursamenstelling, vooral onverzadigde vetten, is het aangeraden dit ook te eten.

Broodjes special

Vraag steeds met minimale hoeveelheid mayonaise/dressing/pepersaus/tartaar/caesardressing. Vraag een meergranen/fitness broodje. Let op; dit is eigenlijk nog steeds een wit broodje, maar door de toevoeging van lijnzaad, zonnebloempitten en wat havervlokken bevat dit toch nog wat extra vezels, vitaminen en mineralen.

Chickie

Kip is een magere eiwitbron en past dus perfect in een gezonde levensstijl.

Philazalm

Zalm is een vetrijker voedingsmiddel, maar door de goede vetzuursamenstelling, vooral onverzadigde vetten, is het aangeraden dit ook te eten. De kruidenkaas zal nog wat extra eiwitten aanbrengen. Let wel, ook een aandeel (verzadigde) vetten, maar deze is nog goed van samenstelling.

Dolfijn

Zalm is een vetrijker voedingsmiddel, maar door de goede vetzuursamenstelling, vooral onverzadigde vetten, is het aangeraden dit ook te eten. Vraag ook hier met minimale hoeveelheid tartaar.

Toktok

Een eitje is een goede eiwitbron. De vetten in een eitje hebben een goede vetzuursamenstelling en wordt dus zeker af en toe aangeraden.

Oriental

Hummus bevat een hoeveelheid onverzadigde, goede vetten doordat dit gemaakt wordt door toevoeging van olie. De basis hiervan zijn kikkererwten, wat een goede bron is van plantaardige eiwitten (en koolhydraten). Het hoog aandeel vezels zal er voor zorgen dat dit een lang verzadigd gevoel geeft. Verder is dit ook een bron van volgende vitaminen: ijzer-, zink-, folaat-, fosfor- en B-vitaminen.

Moza

Mozzarella is een relatief lichte kaas en kan wel eens gegeten worden ter variatie. De pesto bevat veel vetten, maar door de pijnboompitten vooral onverzadigde, dus goede vetten.

Kip caesar

Kip is een magere eiwitbron, vraag met minimale hoeveelheid dressing. De parmezaanse kaas brengt naast extra eiwitten ook verzadigde vetten aan, maar de hoeveelheid die gebruikt wordt is miniem.

Warme broodjes

Vraag steeds met minimale hoeveelheid saus. Vraag een meergranen/fitness broodje. Let op; dit is eigenlijk nog steeds een wit broodje, maar door de toevoeging van lijnzaad, zonnebloempitten en wat havervlokken bevat dit toch nog wat extra vezels, vitaminen en mineralen.

Hot chickie

Kip is een magere eiwitbron en past dus perfect in een gezonde levensstijl.

Extra’s

Groenten

Naar keuze, te kiezen per groente.

Ansjovis

Ansjovis is een vette vissoort, maar door de goede vetzuursamenstelling is het aan te raden dit ook te eten. Vette vis brengt ook vetoplosbare vitaminen aan. Welke je dus enkel in vetrijke voedingsmiddelen vindt.

Ananas/perzik

Fruit brengt extra vezels, vitaminen en mineralen aan.

Wraps

Vraag een volkoren wrap. Sinds de introductie van het Strak Plan-label is dit verkrijgbaar!

Zalm

Zalm is een vetrijker voedingsmiddel, maar door de goede vetzuursamenstelling, vooral onverzadigde vetten, is het aangeraden dit ook te eten. De kruidenkaas zal nog wat extra eiwitten aanbrengen. Let wel, ook een aandeel (verzadigde) vetten, maar deze is nog goed van samenstelling.

Ter variatie: Kip caesar

Je kan deze wrap vragen zonder de spekjes. Kip is een magere eiwitbron, vraag met minimale hoeveelheid dressing. De parmezaanse kaas brengt naast extra eiwitten ook verzadigde vetten aan, maar de hoeveelheid die gebruikt wordt is miniem.

Salades

Vraag met minimale hoeveelheid dressing. Vraag deze eventueel apart.

Kip

Kip is een magere eiwitbron. De nootjes zullen voor wat extra eiwitten en gezonde, onverzadigde, vetten zorgen.

Zalm

Zalm is een vetrijker voedingsmiddel, maar door de goede vetzuursamenstelling, vooral onverzadigde vetten, is het aangeraden dit ook te eten.

Charcuterie

Hier mag je je eiwitbron (uit het vleesassortiment te kiezen) zelf kiezen. Kies dus een magere variant zoals hesp of kip.

Omelet

Omelet natuur

Een eitje is een goede eiwitbron. De vetten in een eitje hebben een goede vetzuursamenstelling en wordt dus zeker af en toe aangeraden. Vraag met extra groenten en meergranen brood. Neem hier gerust nog wat soep bij voor extra groenten.

Soep

1 liter soep

Altijd een goed idee! Wat extra groenten zullen vezels, vitaminen en mineralen aanbrengen en voor een langere verzadiging zorgen.